تماس مستقیم
09123434196
تماس مستقیم
09121760554

وبلاگ

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن

نورپردازی حیاط و باغچه ویلا، یک راهکار برای محوطه سازی و زیباتر کردن نمای بیرون ساختمان ویلا است. همه ما کم و بیش با اهمیت و نقش نورپردازی در زیباتر کردن فضاهای مختلف آشنایی داریم. در مقالات مختلف هم پیرامون تکنیک نورپردازی برای دکوراسیون داخلی صحبت کرده‌ایم. نور باعث می‌شود یک فضا، زیباتر و دلنشین‌تر به نظر برسد. همچنین استفاده از لامپ‌ها و عناصر مختلف برای نورپردازی، یک جلوه درخشان و خاصی را به وجود می‌آورد.

 

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن

اگر یک ویلا در دماوند خریده باشید حتماً ترجیح می‌دهید که حیاط ویلا از فضای تاریک و خسته‌کننده به یک محیط لذت‌بخش تبدیل شود که در این صورت، تکنیک‌های جدید نورپردازی حیاط و باغچه ویلا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اهمیت نورپردازی در محوطه سازی به اندازه ای است که می‌تواند جلوه استخر در ویلا یا فضای باربیکیو یا حتی آتشگاه در محوطه ویلا را بیش از پیش، نمایان سازد. تمام این اقدامات به این منظور انجام می‌شود که ساختمان ویلا از هر نظر، کامل و زیبا باشد.

با استفاده از روش‌های جدید نورپردازی حیاط و باغچه ویلا، عنصر طراحی دکوراسیون فضای سبز را تقویت می‌کنید. مزیت مهم دیگری که نورپردازی برای ساختمان شما ایجاد می‌کند این است که نور کافی را در محوطه پراکنده می‌سازد و این یعنی شما می‌توانید ساختمان خود را از نفوذ افراد متفرقه محافظت کنید. اجرای تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا در دماوند باید براساس طرح و نقشه از پیش تعریف شده انجام گیرد. بنابراین، مشورت با شرکت‌هایی که در این زمینه، سابقه اجرایی مناسبی دارند ضرورت پیدا می‌کند.

نورپردازی حیاط و باغچه ویلا چگونه ساختمان را زیباتر می‌کند؟

اگر بخواهیم تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا را به صورت اصولی‌تر بررسی و اجرا کنیم، نیاز است که منابع تامین روشنایی برای این قسمت را بشناسیم. به طور کلی، سه منبع اصلی برای روشنایی حیاط و باغچه ویلا به کار می‌رود. یک نوع از روشنایی، مجموعه لامپ‌ها یا پروژکتورهای کوچکی هستند که تمام محوطه را روشن می‌کنند و برای جلوگیری از ورود سارقین مناسب می‌باشند.

دسته دوم از سیستم روشنایی در نورپردازی حیاط و باغچه ویلا، نورهایی هستند که برای هدایت ساکنین خانه و مهمانان به قسمت‌های مختلف نصب می‌شوند. این نورها را معمولاً در اطراف باغچه، لا به لای بوته‌ها، اطراف استخر، نزدیک درب ورودی، نزدیک نرده‌های اطراف محوطه و اطراف راه پله‌های درب ورودی می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. این نورها معمولاً با توجه به سبک طراحی فضای سبز نصب می‌شوند؛ یعنی می‌توانند به رنگ‌های مختلف باشند، تا علاوه بر اینکه نورپردازی حیاط و باغچه ویلا را زیباتر می‌کنند، یک عنصر هدایت‌کننده برای عبور افراد، هنگام شب، در محوطه باشند.

دسته سوم سیستم روشنایی که در نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به کار می‌روند، منابع روشنایی یا لامپ‌هایی هستند که به منظور برجسته کردن ویژگی‌های باغ و روشن‌تر ساختن قسمت‌های بسیار تاریک در حیاط استفاده می‌شوند. بسته به نوع طراحی ویلا و محوطه‌ای که در اختیار شما قرار دارد، می‌توانید هر کدام از سه گزینه فوق را در نورپردازی حیاط و باغچه ویلا اجرا کنید. انتخاب‌های متنوعی برای نورپردازی حیاط و باغچه در ویلای خود پیش‌رو دارید. آنچه مسلم است این که با استفاده از منابع نور و روشنایی، محوطه ویلای شما بسیار زیباتر و دلنشین‌تر خواهد شد.

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن
نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به منظور تامین امنیت

کی از مهم‌ترین مزایایی که نورپردازی حیاط و باغچه ویلا برای ساکنین ساختمان به همراه دارد، تامین امنیت بیشتر است. افزایش روشنایی در حیاط ویلا، احتمال ورود سارقین، افراد متفرقه یا حتی حیوانات را به داخل محوطه بسیار کمتر می‌سازد. با استفاده از یک ولتاژ مناسب برای منابع روشنایی، به راحتی می‌توانید منبع نور را برای کل محوطه، به خصوص تاریک‌ترین قسمت‌های ویلا، تامین کنید. بهترین مکان‌ها برای نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به منظور تامین امنیت، قسمت درب ورودی، اطراف دیوار‌های پشتی ویلا، نورپردازی برای قسمت پارکینگ، انبار، مسیرهای تردد، لا به لای درختان در حیاط ویلا و نصب روشنایی در نزدیکی نرده‌های اطراف ساختمان ویلا است.

معمولاً برخی نورافکن‌ها با منبع تغذیه با ولتاژ پایین برای این قسمت‌ها استفاده می‌شود. نورافکن‌ها روی سطح بیرونی دیواره ساختمان نصب می‌شوند و می‌توانند تا فاصله‌های دورتر را روشن کنند. حتی اگر در ویلا حضور نداشته باشید، این نورها نشان می‌دهند که ساکنین در خانه هستند.

نورپردازی حیاط و باغچه ویلا در مسیرهای عبور از حیاط

یکی از زیباترین قسمت‌هایی که می‌توانید نورپردازی حیاط و باغچه ویلا را به نحو مطلوب اجرا کنید، مسیرهایی است که افراد از آن عبور می‌کنند. در داخل حیاط ویلاها معمولاً قسمت‌هایی برای کاشت چمن‌ها و گل‌ها و گیاهان اختصاص داده شده و از لا به لای این مناظر، سنگفرش‌هایی برای عبور در نظر گرفته شده است. اطراف مسیرهای عبور، جایی در میان محوطه فضای سبز، بهترین مکان برای نصب سیستم روشنایی است. اگر مسیرهای پیاده‌روی را با لامپ روشنایی تزئین کنید، به طور حرفه‌ای، این قسمت‌ها را برجسته خواهید کرد. مدل‌های متنوعی از انواع لامپ برای نصب در دو طرف راهروی اصلی، منتهی به ورودی ویلا، وجود دارد.

لامپ‌ها را می‌توانید در اطراف استخر یا حتی باغچه‌های کوچک در میان چمن‌ها هم نصب کنید. بهترین مدل لامپ برای این نوع طراحی، لامپ‌هایی هستند که ولتاژ پایین، حدود ۱۲ تا ۱۵ ولت، مصرف می‌کنند. حتی می‌توانید از لامپ ال ای دی با رنگ‌های مختلف برای نورپردازی حیاط و باغچه ویلا استفاده کنید. اگر از لامپ‌های ولتاژ پایین برای نورپردازی حیاط و باغچه ویلا استفاده کردید، حتماً از ترانسفورماتورهای کاهنده جریان که برق ۱۲۰ ولت را به ۱۲ ولت کاهش می‌دهند، استفاده کنید.

نورپردازی حیاط و باغچه ویلا در مکان‌های خاص

هدف از نورپردازی حیاط و باغچه ویلا این است که اطراف ساختمان و بیرون آن، روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد. نورپردازی هنگام شب، اثرات خود را بهتر نمایان می‌کند. تکنیک نورپردازی در محوطه سازی یک عنصر طراحی محسوب می‌شود. اگر در داخل حیاط ویلای خود آلاچیق دارید، بهترین گزینه آن است که سقف آلاچیق را با لامپ‌های زیبا بپوشانید تا هنگام شب، روشنایی کافی را برای قسمت زیر آلاچیق فراهم کند. برای ویلاهایی که دارای استخر هستند، تکنیک‌های نورپردازی باز هم کاربرد دارد. لامپ‌های کوچک کم مصرف را در اطراف استخر و نقاط کم ارتفاع نصب کنید تا به خوبی قابل مشاهده باشند. نصب لامپ‌های کوچک به صورت رشته‌ای از لامپ‌های زرد یا نقره‌ای برای تزئین دیوار حیاط یا کنار نرده‌های محوطه اطراف حیاط و ساختمان ویلا، ایده دیگری است که باعث می‌شود نورپردازی حیاط و باغچه ویلا زیباتر به نظر برسد.

از برخی مدل‌های چراغ برای روشنایی ورودی ویلا می‌توانید استفاده کنید. بهترین مدل که به سبک کلاسیک طراحی شده، چراغ‌هایی هستند که شبیه به فانوس ساخته شده‌اند. دو یا سه عدد فانوس در دو طرف ورودی ویلا، این قسمت را به سبک قلعه‌های قرون وسطایی تغییر می‌دهد! یکی دیگر از تکنیک‌های خاص برای نورپردازی حیاط و باغچه ویلا استفاده از لامپ‌ها یا منبع روشنایی نقطه ای است. لامپ نقطه‌ای، لامپ‌های کوچکی هستند که به صورت مخفی نصب می‌‌شوند و وقتی روشن هستند، یک پرتوی نور باریک با شدت متوسط یا زیاد را به سمت بالا نمایش می‌دهند.

سیستم روشنایی براساس لامپ نقطه‌ای، یکی از خاص‌ترین سیستم‌های نورپردازی محسوب می‌شود که می‌تواند برای برجسته کردن پوشش گیاهی اطراف استخر یا درختان و بوته‌ها در محوطه ویلا به کار رود. اگر لامپ نقطه ای داخل چمن‌ها نصب شود، یک نمای منحصر به فرد را ایجاد خواهد کرد. استفاده از این تکنیک برای ویلاهای لوکس در دماوند پیشنهاد می‌شود. شما حتی می‌توانید منبع نور را به گونه‌ای تنظیم کنید که انتشار پرتوی نور از لامپ در زاویه دلخواه شما تنظیم شود. به این ترتیب، یک نورپردازی حرفه‌ای را اجرا کرده‌اید.

یکی از رموز داشتن فضای سبز زیبا و منحصر به فرد در پاسیو و حیاط ، استفاده از تکنیک های نورپردازی حیاط است. اگر به خوبی فضای باز را نورپردازی کنید، زیبایی آن را دوچندان خواهید کرد.

صناملک در ادامه متن راهکارهای جذاب را برای زیباتر شدن باغ ویلاها برای شما همراهان عزیز ارائه می دهد.

آباژورتان را بیرون قرار دهید

اگر می خواهید قسمتی از حیاط یا پاسیو که به نشیمن اختصاص داده اید را روشن کنید، می توانید از آباژور استفاده کنید. آباژورها نور ملایمی دارند و برای ایجاد یک فضای دنج در گوشه حیاط و پاسیو عالی هستند.

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن
از چراغ آویز در نورپردازی حیاط استفاده کنید

چراغ های آویز فقط مخصوص دکوراسیون داخلی منزل نیستند. شما می توانید آن ها را بیرون از منزل هم نصب کنید. البته این کار به سیم کشی احتیاج دارد. می توانید چراغ ها را از درخت آویزان کنید.

از شمع ها کمک بگیرید

اگر به دنبال ایجاد روشنایی موقت هستید و دوست دارید فضا گرم و صمیمی به نظر برسد، شمع روشن کنید. تعداد زیادی شمع با جاشمعی که جلوی خاموش شدن آن ها را بگیرد می توانند فضای روشن و جالبی در حیاط یا پاسیو ایجاد کنند.

نقطه ای نورپردازی کنید

با بهره گرفتن از لامپ های کوچک می توان به نورپردازی نقطه ای پرداخت. می توانید لامپ ها را در لبه پله ها و سکوها کار بگذارید یا در سطح زمین نصب کنید

به فضای حیاط بافت دهید

با استفاده از تکنیک های نورپردازی می توان به فضا بافت داد. شما می توانید منبع روشنایی را جایی قرار دهید که نور آن با تابش بر گیاهان روی زمین یا دیگر سطوح سایه های بافت دار درست کند.

پلکان را با فانوس تزیین کنید

اگر حیاط شما دارای پله است، می توانید سطح آن ها را با نور فانوس روشن کنید. تعدادی فانوس روی پله ها قرار دهید و مسیر را به این شکل روشن نمایید.

درخت ها را غرق نور کنید

ایده نورانی کردن درخت ها با وصل کردن لامپ نیز جالب است. با استفاده از سیم کشی و نصب لامپ روی قسمت های مختلف درختان می توانید یک فضای سبز نورانی را تجربه کنید.

فانوس مراکشی را امتحان کنید

فانوس های مراکشی زیبایی خاصی دارند و برای دکوراسیون نشیمن های کوچک حیاط و پاسیو نیز بسیار جذاب هستند. شما می توانید از این فانوس ها جهت تزیین و روشن کردن فضای مورد نظرتان بهره بگیرید.

کنده های نورافشان داشته باشید

سطح داخل یک کنده درخت را خالی کنید و شکاف های کوچکی روی بدنه آن ایجاد نمایید. سپس می توانید با قرار دادن لامپ یا فانوس در زیر آن ها کنده های نورانی داشته باشید.

گلدان های نورانی برای نورپردازی حیاط تهیه کنید

برای زیباتر کردن فضای سبز حیاط و پاسیو به دنبال گلدان هایی باشید که بدنه نورانی دارند این گلدان ها فضای سبز و گیاهان شما را بسیار زیباتر نشان خواهند داد.

مسیر ورودی را روشن کنید

بهتر است مسیری که از سمت درب حیاط به طرف ورودی منزل تعریف شده است را همیشه روشن نگه دارید. برای این کار می توانید از نصب چراغ در دو طرف مسیر استفاده کنید.

نورپردازی خطی اجرا کنید

می توانید به جای نصب چراغ ها به صورت نقطه ای و منفرد از نورپردازی خطی استفاده کنید. آن دسته از لامپ ها و منابع روشنایی که شکل خطی دارند، برای نورپردازی لبه ها و مسیرها بسیار مناسب هستند.

تکنیک های مدرن نورپردازی حیاط را به کار بگیرید

نورپردازی مدرن، عموما با استفاده از تعریف سطوح روشن با نصب منبع روشنایی به صورت مخفی انجام می شود. شما می توانید با نور مخفی و استفاده از سطوح مات، تکنیک های مدرن را به اجرا بگذارید.

ورودی را شاخص در نظر بگیرید

اگر می خواهید منزل شما از بیرون زیباتر به نظر برسد، بهتر است ورودی را شاخص در نظر بگیرید. اجرای نورپردازی منحصر به فرد و قوی در ورودی می تواند به زیباتر به نظر رسیدن منزل شما کمک کند.

تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا به همراه مزایای آن
سخن پایانی

همانطور که بازار ساخت و ساز ویلا در دماوند بسیار رونق دارد، توجه به عناصر مختلف که باعث می‌شود ساختمان ویلا، زیباتر به نظر برسد نیز اهمیت دارد. اجرای تکنیک‌های نورپردازی حیاط و باغچه ویلا یکی از این موارد است. برای اینکه محوطه ویلا از نظر زیبایی ظاهری و امنیت تامین شود، نصب منابع مختلف روشنایی ضرورت دارد. شاید در نگاه اول، نورپردازی در محوطه سازی، ساده به نظر برسد اما این کار هم اصول و قواعد خاص خود را دارد.

در قسمت‌های بالا به انواع تکنیک‌های نورپردازی برای حیاط و باغچه ویلا اشاره کردیم. هر کدام در جایگاه خود حائز اهمیت هستند و برای انواع ویلاها قابل اجرا می‌باشند.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن خدمات سایت برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی وبلاگ کارشناسان املاک دماوند آن ها را رعایت کنیم.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ی ۰۹۱۲۱۷۶۰۵۵۴ در تماس باشید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *