تماس مستقیم
09128989597
تماس مستقیم
09121760554

وبلاگ

چیدمان اتاق نشیمن لاکچری

چیدمان اتاق نشیمن لاکچری

اتاق نشیمن لاکچری برای ویلا جزئی از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا محسوب می‌شود. اتاق نشیمن، مرکز توجه در هر آپارتمان خانه یا ویلا است. اگر بهترین برنامه‌ریزی برای طراحی این قسمت اجرا شود، قطعاً هم نمای زیبایی را برای ساختمان به وجود می‌آورد و هم محیط زندگی را به مکانی دل نشین و لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

 

چیدمان اتاق نشیمن لاکچری

طراحی داخلی اتاق نشیمن در کنار دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون اتاق خواب برای ویلا اهمیت پیدا می کند.

ایده‌های زیادی وجود دارند که به تنهایی برای طراحی اتاق نشیمن ویلا پیشنهاد می‌شوند. برخی از آن‌ها ساده هستند و برخی دیگر اتاق نشیمن لاکچری را برای ما خلق خواهند کرد. از آنجائیکه زیباتر بودن ساختمان ویلا، ارزش یک ملک را افزایش می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم برای چیدمان اتاق نشیمن، طراحی لاکچری را اجرا کنید. به این ترتیب اگر در نظر داشته باشید که سال‌های آینده ویلا را بفروشید، ملک شما بهتر به فروش می‌رسد.

برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در قسمت اتاق نشیمن، اتاق خواب و تراس و بالکن، آشپزخانه و حتی محوطه سازی ویلا، حتماً و حتماً از بهترین طراحان کمک بگیرید تا چیدمان هر قسمت را مطابق با آخرین طرح‌های اجرا شده برنامه‌ریزی کنند. در ادامه تصمیم داریم زیباترین طرح‌ها و ایده‌ها را برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا معرفی کنیم. این طرح‌ها از ظریف‌ترین و مجلل‌ترین ایده‌ها جمع‌آوری شده‌اند و گزینه‌های خوبی برای شما هستند تا از آن‌ها الهام بگیرید.

ایده های زیبا برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا

۱- ترکیب رنگ سیاه و طلایی

یکی از بهترین و پرطرفدارترین ترکیب رنگ که برای اتاق نشیمن لاکچری پیشنهاد می‌شود ترکیب رنگ‌های سیاه و طلایی است. سیاه و طلایی، حس لوکس و سلطنتی را تداعی می‌کنند. اگر این دو رنگ را برای اتاق نشیمن ویلا به کار ببرید، ظاهری زیبایی ایجاد می‌شود و در حقیقت، یک حالت درخشش و براق بودن در فضا به وجود می‌آید. درخشش رنگ طلایی در کنار رنگ سیاه، بسیار جلوه می‌کند. همانطور که رنگ سفید می‌تواند نور و روشنایی را به نمایش بگذارد، برای رنگ طلایی هم همین توضیح وجود دارد.

۲- استفاده از مبل‌های مخمل لاکچری

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری انجام دهید این است که از مبل‌های مخمل لوکس با ظاهری براق استفاده کنید. با یک مبل مخملی عالی، یک اتاق نشیمن معمولی را به فضای شیک و چشم‌نواز تبدیل خواهید کرد. بافت پارچه‌های مخمل روی مبلمان به اندازه‌ای براق هستند که احساس غنی بودن و مجلل بودن را در سالن نشیمن به وجود می‌آورند.

۳- استفاده از رنگ قهوه‌ای برای سقف سالن نشیمن

یکی از کارهایی که برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا پیشنهاد می‌شود و شاید کمتر به آن توجه شده این است که برای سقف ویلا در قسمت سالن نشیمن، رنگ قهوه‌ای را انتخاب کنید. سقف‌های قهوه‌ای جذابیت بی‌نظیری را در فضا به وجود می‌آورند. وقتی آرایش سقف شما به رنگ قهوه ای انتخاب شود، می‌توان گفت ظاهر دکوراسیون دو قسمت به صورت متقابل اجرا شده است.

۴- طراحی آتشدان یا آتشگاه در میانه سالن

یک ایده جذاب غیر تکراری مدرن و امروزی برای داشتن اتاق نشیمن لاکچری در ویلا این است که شما در میانه سالن، یک آتشدان یا آتشگاه کوچک بسازید. در مقالات قبلی درباره آتشگاه در ویلا صحبت کرده‌ایم. آتشگاه در حقیقت یک شومینه کوچک سر باز است که به شکل مربع، مستطیل یا دایره ساخته می‌شود. آتشگاه یا آتشدان، جزء عناصر طراحی ویلا به شمار می‌روند.

از آنجائیکه ساخت شومینه برای داخل ویلا یک عنصر طراحی دکوراسیون داخلی است، از همین ویژگی می‌توانید برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری بهره ببرید؛ کافیست یک آتشگاه یا آتشدان در میانه سالن تعبیه کنید و اطراف آن را به صورت متفاوت و دایره‌ای شکل، با حالت پلکانی بسازید. در اطراف آتشگاه، مبلمان دایره‌ای قرار می‌گیرند. رنگ و مدل این قسمت مطابق با سبک طراحی داخلی در نظر گرفته می‌شود. این مدل طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا به اندازه کافی، مدرن و متفاوت است و می‌تواند محدودیت‌های طرح‌های معمول و متداول تکراری امروزی را در هم بشکند. این مدل دکوراسیون را در شکل بالا مشاهده می‌کنید.

۵- نصب لوسترهای کریستالی

ایده دیگری که برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا پیشنهاد می‌شود استفاده از انواع لوسترهای کریستالی با آویزهای متنوع است. نمونه‌ای از این لوسترها را بارها و بارها در فروشگاه‌های مختلف دیده‌اید.

لوسترهای لاکچری شبیه به منبع نور افسانه‌ای در اتاق نشیمن ویلا دیده می‌شوند. جالب است بدانید که لوسترها اصلی‌ترین جاذبه‌های سالن نشیمن هستند. نورپردازی با لوستر، یک عنصر اصلی در طراحی داخلی به شمار می‌رود و جزء جدایی‌ناپذیر از تکنیک‌های دکوراسیون داخلی برای هر ساختمان خواهد بود.

۶- طراحی اتاقی در گوشه سالن!

عنوان “طراحی اتاقی در گوشه سالن” شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند اتاق نشیمن لاکچری را برای ویلای شما آماده کند.

در این طراحی، شما دکوراسیون سالن نشیمن اصلی را طبق ایده مورد نظر خود اجرا می‌کنید. در ادامه، گوشه‌ای از سالن اصلی را که ترجیحاً نزدیک پنجره‌های بالکن یا تراس باشد به فضایی اختصاص می‌دهید که طراحی آن با سالن اصلی متفاوت است.

به طور مثال، گوشه‌ای از سالن نشیمن را با یک مبل راحتی به رنگ آمیتیست بنفش و دو مبل راحتی به رنگ نقره‌ای تزئین می‌کنید. میز کوچکی به رنگ طلایی در بین این مبلمان قرار می‌دهید و لوستری به شکل زنگوله از بالای سقف آویزان می‌کنید. این قسمت به منزله یک اتاق مجزا به شمار می‌رود که در کنار دنیای گسترده اتاق نشیمن لاکچری در ویلای شما خودنمایی می‌کند.

همین که دو قسمت مجزا را به صورت کاملاً لوکس و مجلل در سالن اصلی ویلا طراحی می‌کنید، سبک لاکچری بودن را به نمایش می‌گذارد.

۷- پرده‌های بزرگ و لوکس

برای داشتن اتاق نشیمن لاکچری در ویلا نباید از نقش پرده‌های لوکس و تجملاتی چشم‌‌پوشی کنید. نمای اتاق نشیمن شما به زیبایی پرده‌ها بسیار وابسته است. پرده باید از نظر رنگ و مدل، مکمل دکوراسیون سالن نشیمن باشد. رنگ و طرح‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که زیبایی داخل سالن تقویت شود؛ نه آنکه هارمونی موجود را بر هم بزند! پارچه و رنگ پرده‌ها نقش مهمی در زیباتر شدن سالن نشیمن دارند.

۸- لوازم تزئینی متالیک، براق، طلایی

آنچه که می‌تواند اتاق نشیمن لاکچری ویلا را زیباتر از هر زمان دیگری جلوه دهد، استفاده از لوازم تزئینی خاص و لوکس است. در انتخاب لوازم تزئینی لوکس، خوش سلیقه و حساس باشید. باید ابزارها و وسایلی را انتخاب کنید که به طور معمول به آن‌ها متالیک یا براق گفته می‌شود. لوازم استیل، لوازم نقره و لوازمی که آبکاری طلا برای آن‌ها انجام شده، نمونه‌ای از بهترین تزئینات برای اتاق نشیمن لوکس ویلا هستند.

۹- میزهای ساخته شده از سنگ مرمر

استفاده از سنگ مرمر به عنوان سنگ تزئینی و گرانقیمت در دکوراسیون داخلی یک امر متداول و شناخته شده است. از این ویژگی می‌توانید برای طراحی اتاق نشیمن لاکچری ویلا بهره ببرید. سنگ ‌مرمر، هم برای کانتر آشپزخانه مناسب است و هم می‌توانید دیوارپوش‌های ویلا را با آن کامل کنید؛ اما از آن مهم‌تر اینکه با یک تخته سنگ مرمر به شکل‌های مختلف می‌توانید میز تزئینی یا میز صرف چای و قهوه تهیه کنید. این کار در کارخانه‌های سنگبری انجام می‌شود و سپس تخته سنگ‌ها برای ساخت میز به کارگاه انتقال می‌یابند.

میزهای کوچک تزئینی که از سنگ مرمر ساخته شده و رگه‌های سیاه، طلایی، سفید یا نقره‌ای دارند، بیش از هر چیز، اتاق نشیمن لاکچری را کامل می‌کنند. رنگ طلایی، نمادی از ثروت و تجملات است.

۱۰- دکوراسیون اتاق نشیمن لاکچری با رنگ برنزه

شکی در آن نیست که رنگ برنزه یک جلای لوکس و مدرن را به نمایش می‌گذارد. رنگ برنزه، پیچیدگی خاصی ندارد و انعکاس خیره‌کننده‌‌ای به وجود نمی‌آورد. از مبلمان به رنگ برنزه، دیوارپوش‌ها به رنگ برنزه یا لوازم اکسسوری دکوراسیون به رنگ برنزه می‌توانید برای داشتن یک اتاق نشیمن لوکس در ویلا بهره بگیرید.

نکاتی برای داشتن اتاق نشیمن لاکچری در ویلا

نمونه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم جزء مهم‌ترین راهکارهایی بودند که کمک می‌کنند اتاق نشیمن لاکچری در ویلا طراحی کنید. در کنار این ۱۰ نمونه، سایر نکات ریز و درشتی وجود دارد که در این قسمت به طور اختصار در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

برای داشتن طراحی لوکس در سالن نشیمن سعی کنید از رنگ‌های آبی و طلایی در کنار هم استفاده کنید. رنگ آبی برای دکوراسیون داخلی، حس آرامش اطمینان خاطر را تداعی می‌کند. رنگ سفید و طلایی هم مکمل رنگ آبی هستند و نمای لاکچری را به وجود می‌آورند. اگر از رنگ آبی استفاده می‌کنید سعی کنید رنگ‌های آبی، مکمل رنگ سفید، طلایی و نقره‌ای باشد؛ به این مفهوم که می‌توانید از آبی تیره تا آبی روشن استفاده کنید. یک نمونه از این طراحی را در شکل زیر می‌بینید.

ترفندی ساده کفپوش زیبا

اولین چیزی که در یک اتاق نشیمن توجه بیننده را جلب می کند دیوارها و بعد از آن کف اتاق است. به همین علت باید در انتخاب کفپوش نهایت دقت را به خرج دهید. هر چقدر کفپوش بیشتر مشخص باشد فضا شیک تر به نظر می رسد. بنابراین تا جای ممکن از کمدها و مبلمان پایه بلندتر استفاده کنید.

پانل های چوبی جلوه بخش اتاق نشیمن لاکچری

دیواری پوشیده شده با پانل های چوبی هم می تواند چهره اتاق نشیمن تان را شیک تر و زیباتر نشان دهد. اگر کمی مهارت در زمینه کارهای فنی و نجاری داشته باشید خودتان هم می توانید به سادگی و با استفاده از چوب های ارزان قیمت این کار را انجام دهید.

مبلمان اتاق نشیمن لاکچری؛ خاص و منحصر به فرد

مبلمان چند کاره با تکیه گاه و زاویه قابل تنظیم یا یک مبل شیک و ساده که جلوه بهتری به شومینه می دهد می تواند فضای اتاق نشیمن شما را به مراتب زیباتر و لوکس تر جلوه دهد. برای عاشقان مبلمان چند کاره لوکس بودن اغلب به شکل متفاوتی تعریف می شود. برای این افراد مبل شیک مبلمانی است که انتظارات و نیازهایشان را بهتر برآورده کند.

سادگی همیشه زیباست

اگر می خواهید بعد از ورود به خانه زندگی روزمره را فراموش کنید و به آرامش برسید احتمالا مبلمان با ظاهری ساده برای شما انتخاب مناسب تری خواهد بود. میزهای جلومبلی از جنس چوب، شیشه، فلز و حتی طرح های جدید یا یک میز جلومبلی که ظاهری شبیه به بتن دارد مکمل بی نظیری برای این سبک از مبلمان هستند.

فرش بزرگتر، اتاق لوکس تر

ابعاد فرش می تواند این حس را منتقل کند که یک اتاق خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. یک فرش مناسب می تواند مبلمان را زیباتر جلوه دهد، توجه شما را به بخش خاصی از اتاق جلب کند و حتی باعث شود فضا بزرگتر و صمیمی تر به نظر برسد. اگر بودجه کافی در اختیار دارید فرشی بزرگ و بافته شده از الیاف طبیعی انتخاب کنید تا هم مقرون به صرفه باشد و هم زیبایی دو چندانی به اتاق نشیمن تان ببخشد.

نقش نورپردازی در اتاق نشیمن لاکچری

یک آباژور زیبا، یک شمعدان با شکلی خلاقانه و متفاوت یا یک لوستر شیک می توانند هم فضای اتاق را روشن کنند هم به زیبایی محیط بیفزایند. برای خریدن چنین وسایلی با قیمت مناسب حتما به حراجی های لوازم خانگی سری بزنید.

پرده های مجلل

استفاده از پرده های مجلل به این معناست که برای پنجره هاتان پرده هایی بلند و قدری عریض تر از اندازه پنجره ها انتخاب کنید تا فضا را شیک تر نشان دهد. برای این منظور لزومی ندارد حتما پرده های گران قیمتی بخرید. می توانید پارچه های ارزان قیمت را با عرض بیشتر برای پنجره ها انتخاب کنید تا حس شیک و لوکس بودن را منتقل کند.

 

سخن پایانی

طراحی اتاق نشیمن لاکچری برای ویلا به منزله اجرای ایده‌های شیک و جذاب است. اگر اصولی را که در طراحی دکوراسیون داخلی به شما معرفی کردیم به کار ببرید، این قسمت از ویلا زیباتر از هر بخش دیگری جلوه می‌کند. سالن نشیمن ویلا، مرکز توجه و برگزاری دورهمی یا نشست‌های دوستانه است. بنابراین بهتر است که برنامه‌ریزی خاصی را برای طراحی این قسمت در نظر بگیرید.

سبک طراحی اتاق نشیمن لاکچری می‌تواند از مدل‌های مدرن سبک مینیمال یا سبک روستیک پیروی کند. آنچه مهم است اینکه طراحی را باید برای تمام قسمت‌های سالن نشیمن اجرا کنید؛ از دیوارپوش‌ها، کفپوش‌ها گرفته تا پلکان‌ها، انتخاب میز، لوستر، لوازم تزئینی، مبلمان اصلی، شیشه‌ها، پارتیشن‌ها و آینه‌های دکوراتیو و غیره، همگی نقش مهمی در طراحی سالن نشیمن ویلا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *