تماس مستقیم
09123434196
تماس مستقیم
09121760554

وبلاگ

نکات مهم برای خرید ویلا

نکات مهم برای خرید ویلا

از زمان های قدیم گذراندن تعطیلات و دوری چندروزه از تنش های زندگی در بین مردم در طبقات مختلف جامعه مرسوم بوده است.

 

نکات مهم برای خرید ویلا

از این رو بسیاری از افراد که توان مالی بهتری دارند جهت سرمایه گذاری و تفریح اقدام به خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوا مینمایند. امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، ازدیاد آلودگی صوتی و آلودگی هوا در کلان شهرها، افزایش جمعیت، تبدیل خانه های قدیمی به آپارتمان درخواست برای خرید ویلا یا زمین جهت ساخت یک ویلای مناسب رونق چشمگیری پیدا کرده است.
خوشبختانه در ایران مناطق خوش آب و هوای بسیاری برای تفریح وجود دارد ولی مناطق شمالی ایران در بین اکثر ساکنین پایتخت مورد توجه بیشتری قرار گرفته چراکه علاوه بر وجود دریا و جنگل های سرسبز دسترسی به این مناطق نسبت به سایر شهرها سریع تر میباشد.
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ویلا برای گذراندن تعطیلات دارید باید به نکات مهمی توجه کنید چون این کار به آسانی معامله یک آپارتمان نیست.
قبل از هر کاری بهتر است مشخص کنید هدفتان برای خرید ویلا سرمایه گذاری است یا استراحت کوتاه مدت یا هردو؟
با توجه به نوع آب و هوای مناطق شمالی که گرم و مرطوب است میخواهید در نزدیکی دریا باشید و یا جنگل؟ اگر به دنبال آرامش هستید طبعا ویلاهایی که در منطقه جنگلی یا نزدیک به آن است را انتخاب کنید و اگر پر اشتیاق هستید و میتوانید رطوبت دریا را تحمل کنید ویلاهای ساحلی را خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید ویلا
برای تصمیم گیری بهتر شما به مقایسه ویلاهای جنگلی و ساحلی میپردازیم:

ویلای ساحلی گرانتر از ویلای جنگلی است.
هزینه نگهداری از ویلای ساحلی به دلیل نزدیک بودن به دریا و رطوبت زیاد بیشتر است هزینه نگهداری از ویلای جنگلی است.
ویلاهای ساحلی به شهر و امکانات رفاهی دسترسی بهتری نسبت به ویلاهای جنگلی دارند.
با اینکه ویلاهای جنگلی فضای باز و چشم انداز بیشتری دارند ولی امنیت ویلاهای ساحلی بیشتر است.
اما مواردی که قبل از خرید باید به آنها توجه کنید به این چند مورد خلاصه نمیشود. نکته های زیادی است که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

پرداخت وجه، عقد قرارداد حتما در دفتر مشاور املاک معتبر انجام شود و در آخر کد رهگیری دریافت کنید. اگر ویلایی در حال تکمیل است بخشی از مبلغ به صورت پیش پرداخت میباشد. از مجوز مشاور املاک مطمئن شوید.

اگر ویلای شهرکی را برای خرید انتخاب کردید حتما دقت داشته باشید که سند هر یک از ویلا ها تفکیک شده باشد یا در آینده امکان اخذ سند ششدانگ جداگانه برای ویلایتان باشد.

به هزینه‌های هنگام خرید توجه داشته باشید مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کیسیون املاک.

قبل از خرید حتما با یک یا چند نفر باتجربه که مورد اعتمادتان هستند مشورت کنید.

قبل از امضا کردن، ماده‌ها و تبصره‌های متن قرارداد و مبایعه نامه خرید را دقیق بخوانید.

قبل از خرید به کاربری سند و زمین دقت کنید و مطمئن شوید ویلا دارای مجوز ساخت و پایان کار است تا در آینده با مشکل مواجه نشوید و حتما در مورد آزاد بودن سند آن تحقیق کنید . سند در رهن بانک نباشد.
برای خرید ویلاهای قولنامه ای یا مبایعه نامه حتما خریدار یا فروشنده نزد شورای منطقه بروند و سند را شورایی و سپس تک برگ نمایید.

اگر ویلا را به صورت شراکتی خریداری میکنید حتما با وکالت نامه رسمی معامله نمایید. در سند درج شود که قلم خوردگی یا پشت نویسی دارد یا خیر تا بعدا از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری شود.

حتما خریدتان را به صورت نقدی انجام دهید و در صورت پرداخت اقساط طی چک یا اوراق بهادار دیگر نزد مشاور املاک در قرارداد قید شود که در چه زمانی و چه شرایطی آن ها تحویل داده شوند. و از آنها کپی داشته باشید.

ویلاهای جنگلی معمولا خارج از شهر هستند پس دقت کنید به خاطر زیبایی منطقه جنگلی خیلی در مکان های بکر اقدام به خرید نکنید.

موقع خرید ویلاهای ساحلی دقت داشته باشید که در ساخت ویلا در حریم مجاز ویلاسازی انجام شده باشد و بعدها بخش قابل توجهی از زمین ویلایتان در حریم ساحل سازی قرار نگیرد. مطابق آخرین خبرها و دستورات دستگاه قضایی ویلاهای شخصی مجاز به داشتن ساحل اختصاصی و استفاده خصوصی از دریا نیستند.

ویلاهای نزدیک به دریا در تابستان بسیار گرم و شرجی میشوند و ویلاهایی که در نزدیکی بستر رودخانه ساخته شدند در مواقع بارش فراوان و وقوع سیل در معرض خطر هستند.

اگر قیمت ویلایی خیلی پایین بود و شما برای خرید آن وسوسه شدید، به طور کامل موارد حقوقی و قانونی را بررسی کنید.

برای خرید ویلا صرفا محله مهم نیست، ممکن است در یک محل ویلایی با بهترین کیفیت و مصالح و امکانات ساخته شده باشد و ویلای دیگری با حداقل کیفیت. پس فقط به محله اکتفا نکنید و حتما از چندین ساکن محلی و بومی قیمت منطقه را پرس و جو کنید تا کلاهبرداری نشود.

ویلایی که شما خریداری میکنید برای سرمایه گذاری و تفریح شماست پس طبیعی است که همیشه در آن حضور نداشته باشید. همین عدم حضور ثابت مالک در ویلا باعث بروز مشکلاتی از جمله: خشک شدن گیاهان و درختان و سرقت از ویلا میشود. بهترین راه برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی انتخاب ویلای شهرکی است. در شهرک همیشه افرادی به عنوان نگهبان و رسیدگی و نگهداری از ویلا را برعهده دارند اما در کنار اینها ویلای شخصی دنج و خصوصی تر است، بنابراین حتما تحقیقات محلی برای اطمینان از امنیت و رفتارهای محیطی افراد محله انجام شود.

نکات مهم برای خرید ویلا

از خرید ویلا در شیب تند خودداری کنید چون به دلیل وضعیت جوی منطقه ممکن است راه دسترسی به ویلا مسدود شود و شما برای مدتی نتوانید از ویلایتان استفاده کنید

بهتر است موقعیت ویلا از نظر نورگیری مناسب باشد ویلای جنوبی از دو طرف نور دارند ولی ویلاهای شمالی فقط از یک سمت نور مستقیم دریافت میکنند.

به نمای ساختمان توجه کنید نمای ساختمان اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. نمایی که هم دوام و هم زیبایی را با هم داشته باشد، انواع مختلف سنگ مانند گرانیت و… است ضمنا شستشو و تمیز نگه داشتن آن هم ساده‌تر و کم هزینه‌تر است.

در ویلاهایی که دوبلکس یا چند طبقه هستند حتما به پله‌های آن توجه کنید ابعاد استاندارد پله‌ها هم به کاهش خطرات و حوادث به خصوص برای کودکان و سالمندان کمک می‌کند. یک پله استاندارد باید حداقل ۳۰ سانتی متر عرض و ۱۸ سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

وجود تراس یکی از چیز‌هایی است که ابتدا چندان مهم تلقی نمی‌شود اما به تدریج به اهمیت آن پی می‌برید. نشستن و نوشیدن چای در مقابل منظره ای زیبا از طبیعت یکی از فواید وجود تراس در ویلا میباشد.

یکی از مهم‌ترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود سیستم سرمایش و گرمایش آن می‌باشد. به نفع شماست که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.

حصول اطمینان از عدم اتلاف انرژی در ساختمان زیرا اتلاف انرژی به مرور زمان برای شما هزینه‌های زیادی خواهد داشت.

از ضد صوت بودن یا راههای کاهش ورود و خروج صدا به داخل ساختمان اطمینان حاصل کنید.

از آب، برق و گاز به‌ عنوان امکانات پایه در هر ویلا نام برده می‌شود. اگر یک ویلا این امکانات را داشته باشد و آب تأمین شده آن قابل شرب نیز باشد، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهد بود. اما امروزه و با توجه به ماهیت بسیاری از مشاغل، دسترسی به تلفن و اینترنت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی برخی از افراد آن‌ها را ملاک مهمی در انتخاب خود قرار می‌دهند. پس در انتخاب ویلا به آنتن‌دهی منطقه توجه کنید.

توجه به کیفیت ضروری‌ترین مایع زندگی یعنی آب مصرفی و آشامیدنی منطقه داشته باشید.

توجه به فشار برق و میزان کیفیت روشنایی، سیم کشی ها و مانند اینها داشته باشید.

حصول اطمینان از رعایت نکات ایمنی در انشعابات و تاسیسات برق، گاز و آب ساختمان.

توجه به فشار گاز و کیفیت و چگونگی لوله کشی گاز در داخل ساختمان.

توجه به کیفیت وچگونگی لوله کشی آب در داخل ساختمان

لوله‌های فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن و یا لوله پولیکای فشار قوی انتخاب شده باشد تا احتمال صدمه به آن‌ها کمتر باشد.

حصول اطمینان از طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاری‌های رطوبتی.

طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاری‌های حرارتی، به منظور جلوگیری از تبادل حرارت. بررسی و کنترل پرونده آزمایشگاهی مصالح مصرفی در سازه ساختمان.

نکات مهم برای خرید ویلا

کنترل جانمایی ساختمان و محل احداث آن، برای اطمینان از اینکه ساختمان روی گسل احداث نشده یا در مسیل قرار نگرفته است، مقاومت ساختمان در برابر زلزله و استحکام پایه‌های آن در مقابل نشست زمین، اقتصادی بودن ساختمان چه از لحاظ خرید و چه نگهداری و زیبایی که شامل مواردی مانند نورگیر بودن، خوش نقشه بودن و… می‌شود. از مالک در مورد نحوه ساخت و مصالح کاربردی و سازه اطلاعات بگیرید و قبل از اقدام به خرید با کارشناس در میان بگذارید

به موارد امنیتی ویلا دقت کنید اگر با دیواری خراب یا نا مشخص برخورد داشتید حتما از مالک بخواهید ان را تعمیر کند و مرز آن را مشخص کند.

توجه به کیفیت و چگونگی نصب درب‌های ورودی، خروجی و داخلی.

به ورودی و خروجی پارکینگ‌ها توجه کنید که در زمستان به علت یخ زدگی موجب سرخوردن ماشین شما در حین بالا آمدن یا پایین رفتن نشود.
وضعیت پارکینگ باید به نحوی باشد که هر خودرو طوری قرار بگیرد که مزاحم توقف خودروی دیگر نباشد و ورود و خروج به آن به سهولت امکان پذیر باشد. مسلماً اگر در ورودی پارکینگ از نوع قابل کنترل از راه دور باشد، ایمن‌تر است. علت فقط در راحتی باز و بسته کردن در نیست متاسفانه سرقت خودرو‌ها در هنگامی که راننده به قصد بستن در پیاده شده، امر شایعی است.

به جنس کفپوش‌ها دقت کنید.

کابینتهایmdf در مقایسه با سایر انواع کابینت‌ها دوامی بیشتر همراه با زیبایی کافی دارند و می‌توانید در آشپزخانه‌های مدرن آن‌ها را ببینید. مراقب باشید که تعداد کابینت‌ها و قرار گیری آن‌ها مناسب باشد.

به جنس پوشش دیوار‌ها نیز توجه کنید. اگر رنگ استفاده شده، قابل شستشو باشد تا چند سال از رنگ آمیزی و دردسرهای آن در امان هستید.

بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.

هنگام خرید ویلا نیازها و محدودیت های خود را بررسی کنید

برخی افراد زمانی که برای خرید ویلا یا هر ملک دیگری اقدام می کنند، در مورد شرایط خرید، امکانات و دسترسی های ویلا، قیمت و … تحقیقات گسترده ای انجام می دهند اما مهم ترین مسئله را از یاد می برند. شما ویلا را خریداری می کنید تا بالاخره از آن استفاده ببرید. حال باید قبل از خرید ویلا نیازهای خودتان را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.
علاوه بر این یک سری محدودیت ها نیز وجود دارد که سبب می شود تا نتوانید هر ویلایی را خریداری کنید. از این رو بهتر است عوامل محدود کننده مانند هزینه های در دسترس را هم مورد بررسی قرار دهید.
هنگامی که برای خرید ویلا اقدام می کنید، باید اول دسته بندی های زیر را مد نظر قرار دهید.
* اگر می خواهید ویلایی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد داشته باشید، باید شهرهایی را که گردشگران زیادتری دارند انتخاب کنید. همچنین نیازی نیست حتماً یک ویلای بسیار بزرگ داشته باشید، اکثر گردشگران اجاره ویلا با هزینه کم و متراژ پایین را بیشتر می پسندند. ویلاهای بسیار بزرگ و خاص، مشتریان خاص خود را دارند که ممکن است برای درآمد زایی چندان به دردتان نخورد.
* اگر در خانواده ای کم جمعیت زندگی می کنید، نیازی نیست از ویلاهای متراژ بالا خرید داشته باشید. یک ویلای جمع و جور با محوطه سازی زیبا، می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا از آب و هوا و زیبایی های بی نظیر شهرهای دماوندی لذت ببرید.
* در صورتی که ویلای خود را برای جشن یا مراسمات مختلف خریداری می کنید یا ممکن است خودتان در این زمینه از آن استفاده کنید، بهتر است ویلایی بزرگ تر به خصوص از نظر وسعت محوطه اطراف آن انتخاب کنید.
روی هم رفته نیاز شما مهم ترین عاملی است که در خرید ویلا باید مورد توجه قرار دهید تا هزینه های خود را بهینه صرف خرید یک ملک با ارزش کنید.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن خدمات سایت برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی وبلاگ کارشناسان املاک دماوند آن ها را رعایت کنیم.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ی ۰۹۱۲۱۷۶۰۵۵۴ در تماس باشید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *