تماس مستقیم
09123434196
تماس مستقیم
09121760554

وبلاگ

نکات مهم خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند که باید بدانید

نکات مهم خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند که باید بدانید

اگر تصمیم دارید زمین هکتاری با متراژ بالا در مغانک دماوند بخرید حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. نکات و دستورالعمل‌هایی که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم به عنوان یک راهنما در طول مسیر به شما کمک خواهد کرد.

 

نکات مهم خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند که باید بدانید

در کنار خرید و فروش ویلا در مغانک دماوند، خرید زمین در مغانک دماوند هم یک معامله پر طرفدار و پر رونق است. این معاملات باعث شده که یک افزایش چشمگیر در فروش زمین و باغ در شما به وجود بیاید. برخی از مشتریان خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند، کشاورزان هستند که تمایل دارند برای رونق فعالیت کشاورزی خود زمین با متراژ بالا بخرند. عده دیگر از مشتریان، کسانی هستند که به دنبال یک زمین هکتاری با کاربری مسکونی بوده و تصمیم به ساخت و ساز ویلا، شهرک های ویلایی یا مجتمع های آپارتمانی و مسکونی دارند.

علیرغم تمام موارد فوق، شما به عنوان مشتری خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند با این سوال اساسی مواجه هستید که چگونه از مشکلات موجود در خرید و فروش این نوع زمین ها آگاه شوید و بتوانید معامله را به نحو مطلوب به پایان برسانید! شاید هم از خود می پرسید که از چه کسانی در این راه کمک بگیریم؟!

در ادامه همین مطلب پیرامون مهمترین نکات خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند صحبت می‌کنیم که به گونه‌ای هستند که می‌توانید پاسخ سوال های فوق را پیدا کنید.

برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند چه نکاتی اهمیت دارند؟

نکته شماره ۱: یک کارگزار، نماینده یا بهترین مشاور املاک مسلط به منطقه را پیدا کنید

اولین و مهمترین نکته ای که هنگام خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند باید خاطرنشان کنیم این است که قبل از هر اقدامی باید یک کارشناس با تجربه و با سابقه در کنار شما باشد؛ نماینده ای که برای این معامله انتخاب می‌کنید باید تجربه خرید و فروش زمین های هکتاری را داشته باشد و بتواند حتی در کوچکترین جزئیات، شما را راهنمایی کند.

بهترین مشاور املاک در مازندران یا نمایندگانی که در شعبه های مختلف فعالیت می‌کنند، قطعاً تجربه فروش متفاوتی را برای زمین های هکتاری کسب کرده‌اند. این افراد به طور مثال به شما کمک می کنند که چگونه نقشه های هوایی از زمین های هکتاری تهیه کنید؛ چگونه آنها را بخوانید؛ چگونه آنها را تفسیر کنید و چگونه از آنها به نفع معاملات خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند بهره ببرید.

برخی از زمین های هکتاری، خارج از بافت هستند و یا کاربری آنها مغایر با کاربری است که در سند زمین‌ درج شده است. قبل از هر اقدامی باید از مشاور املاک کمک بگیرید تا داستان آن زمین را برای شما بازگو کند. به جای اینکه وقت خود را در میان صدها زمین تلف کنید، بهتر است از همان ابتدا به سراغ مشاوران املاک بروید.

 

نکته شماره ۲: به مسائل حقوقی زمین هکتاری بسیار توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند این است که هنگام انجام معامله به مسائل حقوقی زمین هکتاری توجه کنید. اگرچه مشاوران املاک می توانند نکات ریز و درشت این ماجرا را برای شما شرح دهند، اما مشاوره گرفتن از یک وکیل حقوقی با تجربه در حوزه املاک و زمین می‌تواند کار را ساده تر کند. اگر از وکیل با تجربه کمک بگیرید مسائل حقوقی برای شما ساده تر و قابل فهم تر می شود.

برای استفاده از خدمات مشاوره وکیل حقوقی برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند شاید مجبور باشید اندکی هزینه بیشتری را خرج کنید اما انتخاب زمین برای شما مطمئن تر خواهد بود.

به طور کلی، مسائل حقوقی برای زمین هکتاری همانند خرید و فروش هر زمین دیگری می تواند شامل مواردی از قبیل موروثی بودن زمین، زمین های موقوفی، زمین های مشاعی، زمین های مشارکتی یا زمین های بدون مجوز و سند و موارد دیگر باشد. هر گونه مشکلی که در انتقال سند یا پرداخت وجه نقد بین فروشنده و خریدار زمین وجود داشته باشد در این گروه قرار می گیرد.

نکته شماره ۳: متراژ زمین را برای خود مشخص کنید

سومین نکته مهم برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند این است که مشخص کنید دقیقاً به چند هکتار نیاز دارید؛ به عبارت ساده تر باید بدانید که فعالیت مورد نظر شما در چند هکتار زمین قابل اجرا است. برخی از مشتریان، مقیاس یک هکتار را در ذهن خود چندان تجزیه و تحلیل نکرده‌اند و فقط یک رقم یا یک عدد خاص را شنیده اند. باید بدانید که یک هکتار زمین چه اندازه وسعت دارد تا بتوانید برای خرید آن بهتر تصمیم بگیرید.

برای این که بتوانید متراژ زمین را برای خرید زمین هکتاری متناسب با نیاز خود مشخص کنید از خود بپرسید که “چه نوع پروژه ای را می خواهم راه اندازی کنم؟”… پاسخ به این سوال تا حد زیادی شما را به هدف نزدیکتر می کند. از طرف دیگر، مشاور املاک بهتر می تواند زمین مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

مثلاً با خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند تصمیم دارید که یک مزرعه راه اندازی کنید؛ شاید هم به این فکر می‌کنید که مجتمع های تفریحی و سرگرمی برای مسافران و گردشگران ترتیب دهید؛ شاید هم هدف شما از خرید این زمین، راه اندازی کسب و کار دامداری، دامپروری و پرورش اسب باشد.

ممکن است جزء آن دسته از افرادی باشید که با خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند می خواهد پروژه‌های ویلاهای شهرکی را راه اندازی کند و از فروش ویلا به سود قابل توجهی دست پیدا کند. در هر یک از شرایط فوق نیاز دارید که یک مشاور و راهنما در کنار شما باشد.

نکته شماره ۴: قیمت زمین هکتاری و شرایط پرداخت پول نقد

نکته شماره ۴ را شاید بتوان یکی از مهمترین نکات خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند دانست! قیمت زمین و شرایط پرداخت پول نقد از بسیاری جهات اهمیت دارد. به عنوان یک مشتری برای خرید زمین هکتاری باید سرمایه بیشتری را نسبت به یک زمین یا باغ کوچک آماده کرده باشید. اگر هدف شما از خرید زمین، راه اندازی یک کسب و کار یا پروژه سودآور باشد می توانید با سایر سرمایه‌گذاران به صورت مشارکتی کار کنید.

در این میان، احتمالاً موسسات بانک‌ها یا انبوه ‌سازان یا حتی سرمایه گذاران شخصی پیدا می شوند که می توانند شما را در پروژه همراهی کنند. ممکن است مجبور باشید برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند از وام بانکی استفاده کنید و پس از راه اندازی پروژه، اقساط ‌بانک را بپردازید. خرید زمین هکتاری در بافت روستایی یا خارج از بافت، هر کدام قیمت متفاوتی دارند. در هر صورت باید حساب بازگشت اقساط بانک را به طور دقیق داشته باشید.

قیمت خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند در منطقه ساحلی بسیار گرانتر از زمین های جنگلی یا زمین‌های روستایی است. زمین های با کاربری کشاورزی، صنعتی یا تجاری باز هم گران تر از زمین هایی با کاربری مسکونی خواهد بود. در هر صورت بهترین مشاور املاک می‌تواند این جزئیات را برای شما شرح دهد.

نکات مهم خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند که باید بدانید

چگونه می‌توانیم در خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند، مطمئن‌تر عمل کنیم؟

با دانستن مهمترین نکات خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند در این قسمت به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند در این نوع معاملات مطمئن تر عمل کنید و در نتیجه خیال آسوده تری داشته باشید. این موارد را در قسمت زیر ملاحظه می کنید:

به عنوان اولین نکته برای اطمینان پذیری معاملات خرید زمین با متراژ بالا، بیشتر از یک هکتار در مغانک دماوند، این است که در مورد تاریخچه این زمین یا معاملاتی که روی آن انجام شده به دقت تحقیق کنید.

تاریخچه زمین به اندازه ای مهم است که کوچکترین مشکل می تواند بزرگترین نقص یا عیب برای انجام معامله به شمار رود. باید بدانید که در گذشته چه کسی یا چه کسانی مالک زمین بوده اند و چگونه مجوزها برای آن أخذ شده است؛ به خصوص اگر بخواهید از زمین به نفع حفظ محیط زیست استفاده کنید.

نکته دوم در این قسمت برای خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند توجه به موقعیت مکانی زمین است. اگرچه شما به صورت کاملاً قانونی به زمین دسترسی دارید اما مهم است که زمین شما در چه موقعیت مکانی و جغرافیایی قرار داشته باشد. راه های دسترسی به زمین، نزدیک بودن یا دور بودن به شهرها روستاها یا جاذبه های گردشگری مازندران در شهرهای مختلف بسیار اهمیت دارد.

در این قسمت باید مطمئن شوید که زمین توسط چه نواحی یا چه مناطقی در اطراف احاطه یا محصور شده است. مشخص کنید که زمینی که انتخاب کرده اید از سوی سازمان ها، موسسات یا اشخاص دیگری تحت مالکیت یا دسترسی قرار دارد یا خیر.

اگر طبق نکات مندرج در این قسمت پیش بروید قطعاً بهترین معامله را خواهید داشت؛ و هیچ شک و تردیدی برای شما ایجاد نمی شود.

آشنایی با مهم ترین نکات حقوقی خرید زمین

یکی از نکات حقوقی خرید زمین توجه به قوانین خرید زمین از نهادها و اشخاص حقوقی است. برای این قسم از خرید زمین حتماً باید مجوزهای وکالت طرف فروشنده از نهاد مربوطه را به دقت بررسی کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که خرید زمین‌هایی که توسط دادگاه‌های انقلاب مصادره و به دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و… منتقل شده‌اند، معمولاً با مشکلاتی همراه است؛ زیرا مالکان قبلی ممکن است ادعایی را درباره‌ی ملک سابق خود مطرح کنند که از سمت نهادهای قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بعضی از زمین‌ها در محدوده‌ی طرح تفصیلی قرار گرفته‌اند که اصطلاحا گفته می‌شود درون طرح قرار دارند؛ بنابراین قبل از خرید زمین باید از طرح تفصیلی شهر مربوطه اطلاعاتی را کسب کنید و درباره‌ی مشمول طرح نبودن ملک مربوطه مطمئن شوید.

بعضی از زمین‌های کشاورزی دارای سند رسمی نیستند و به صورت محلی و سنتی برای آن‌ها سند تنظیم شده است. برای خرید زمین‌هایی از این دست باید قبل از انعقاد هرگونه قرارداد از مراجع مربوطه و دفاتر اسناد رسمی استعلام‌هایی را کسب کنید و درباره‌ی صحت این دسته از اسناد مطمئن شوید.

نکات مربوط به نوشتن قولنامه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قولنامه همان سند ملک است. اما حقیقت آن است که قولنامه یک کاغذ معمولی است که جزو اسناد رسمی محسوب نمی‌شود. اسناد رسمی اسنادی هستند که به تأیید دولت و نهادهای قضایی رسیده باشند و از آنجایی که قولنامه توسط خریدار، فروشنده و مدیر بنگاه که افرادی عادی هستند، تنظیم می‌شود، در شمار اسناد رسمی محسوب نمی‌شوند.
قبل از انعقاد قولنامه بهتر است درباره‌ی نکات حقوقی و قوانین خرید زمین و مسکن اطلاعات اولیه‌ای داشته باشید تا احتمال بروز هرگونه مشکل بعدی به حداقل برسد. از آنجایی که معامله مرحله به مرحله انجام می‌شود، معمولاً برخی از مدارک و اسناد خریدار و فروشنده به عنوان ضمانت اجرایی نزد بنگاه به عنوان امانت قرار داده می‌شود. سند خرید زمین و یا مسکن را قبل از انعقاد قولنامه بررسی کنید و از کد رهگیری مربوطه استعلام کنید.

تنظیم قولنامه به این دلیل انجام می‌شود که معمولاً طرفین برای فراهم کردن شرایط معامله نیاز به زمان دارند؛ ممکن است خریدار برای تهیه‌ی کل مبلغ معامله و یا فروشنده تا نهایی کردن وضعیت ملک نیاز به زمان داشته باشند؛ بنابراین قولنامه‌ای را بین خود تنظیم می‌کنند تا شرایط معامله و مراحل آن به صورت جزیی و دقیق ذکر شود. انعقاد قولنامه برای خرید زمین و مسکن به معنای آن است که ملک مورد نظر یک بار مورد معامله قرار گرفته است.

کد رهگیری کدی است که به هر معامله خرید زمین یا مسکن داده می‌شود تا صحت معاملات تضمین شود. در واقع از طریق کد رهگیری می‌توانید در جریان آخرین وضعیت زمین یا ملک مربوطه قرار بگیرید و اگر آن زمین یا ملک قرار است به چند نفر به صورت هم‌زمان فروخته شود، شما از این موضوع آگاهی کسب می‌کنید.
اگر چکی رد و بدل می‌شود، باید جزییات چک مانند شماره سریال، مبلغ و نام طرفین مورد معامله در آن چک به صورت دقیق ذکر شود. قولنامه باید در سه نسخه تنظیم شود که پس از امضای طرفین و شاهدان آن‌ها، یک نسخه از آن نزد خریدار، یک نسخه نزد فروشنده و یک نسخه نزد بنگاه محفوظ می‌ماند.

نکات مهم خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند که باید بدانید
سخن پایانی

با توجه به آنچه در قسمت بالا درباره خرید زمین هکتاری در مغانک دماوند اشاره کردیم، دور از انتظار نیست که انجام این معاملات از مرحله اول تا آخر نیازمند صرف هزینه و زمان است. تصور نکنید که برای خرید زمین هکتاری، یک یا دو ماه کفایت می کند؛ شما باید هفته ها قبل از اقدام به انجام معامله با مشاوران املاک مشورت کنید و زمین های مختلفی را از نزدیک ببینید.

قیمت زمین هکتاری با توجه به موقعیت زمین نوع کاربری و وضعیت سند و مسائل حقوقی متفاوت است. زمین های هکتاری برای مزرعه یا کسب و کارهای صنعتی، گرانتر اند اما زمین های کوچکتر، قیمت ارزان تری دارند.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن خدمات سایت برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی وبلاگ کارشناسان املاک دماوند آن ها را رعایت کنیم.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ی ۰۹۱۲۱۷۶۰۵۵۴ در تماس باشید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *