تماس مستقیم
09123434196
تماس مستقیم
09121760554

وبلاگ

چرا باید برای خرید ملک به املاک برویم؟!

چرا باید برای خرید ملک به املاک برویم؟!

چرا باید برای خرید ملک به املاک برویم؟!

یکی از موضوعات پر بحثی که معمولا کاربران از سایت کارشناسان املاک دماوند می پرسند این است که آیا برای خرید ملک یا زمین نیاز است به مشاور املاک برویم یا نه؟!

خب در این نوشته به بررسی این موضوع می پردازیم که ایا خرید ملک در منطقه های مختلف دماوند شامل دماوند، گیلاوند، آبسرد، گرمابسرد، جابان، مغانک نیاز به مشاور دارد یا خیر؟!

همراه ما باشید.

 

اگر اطلاعات مفیدتری در حوزه ی املاک و مستغلات شهرستان دماوند و مناطق مختلف آن می خواهید مقالات زیر را مطالعه کنید و سپس به ادامه ی مطالعه ی این مقاله بپردازید؛ مقالاتی که کارشناسان املاک دماوند به شما پیشنهاد می کنند به شرح زیر می باشد:

 

 

چرا باید برای خرید ملک به املاک برویم؟!

دلایل زیادی برای اینکه شما به یک مشاور املاک نیاز داشته باشید دارد که هر یک از آن ها مقدار اهمیت متفاوتی را به خود اختصاص می دهد که در این نوشته آن ها را بررسی می کنیم.

زمانی که قصد خرید ملک را دارید قطعا با دنیای ارتباطات امروز ابتدا از شبکه ی اینترنت شروع می کنید و اطلاعات مورد نظر خود را در این زمینه کسب می کنید و بعد اقدام می کنید؛ این کسب اطلاعات ممکن است از قبل هم وجود داشته باشد و فقط وقتی تصمیم قطعی گرفتید با اهمیت بیشتری به آن نگاه کنید.

بعضی اوقات دلیل خرید زمین یا ملک در افراد این است که یکی از آشنایان دوستان یا اقوام شما در یک منطقه ی خاص اقدام به خرید ملک و زمین کرده است که این موضوع باعث می شود شما نیز به این موضوع فکر کنید و وقتی به درستی به آن فکر کنید و تصمیم به خرید بگیرید قطعا باید برای مراحل بعدی تصمیم هایی را بگیرید که همانطور که بالاتر گفته شد از شبکه ی اینترنت و جستجو در آن شروع می کنید.

این مراحل وقتی به پایان رسید شما باید ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید که این ملک مورد نظر شما اهمیت بالایی دارد که چه نوع ملکی با چه امکاناتی باشد چون معمولا خرید ملک با قیمت بالایی همراه است و اشتباه در این زمینه قطعا دشواری های مالی را برای شما به وجود می آورد.

حالا که تصمیم شما قطعی شد باید انتخاب کنید که کدام منطقه از کشور را می خواهید برای خرید ملک یا زمین خود بگردید و این موضوع باید قطعی باشد.

در نهایت حالا نوبت به این رسیده است که به منطقه بروید و ملک های مختلفی را برای بازدید انتخاب کنید؛ اینجاست که می توانید به صورت مستقیم از سایت های آگهی رایگانی مثل دیوار و شیپور اقدام به بازدید و معامله کنید اما در نظر داشته باشید اگر بومی منطقه نیستید احتمالا اطلاعات جغرافیایی و محلی از اطراف آن ملک به درستی ندارید و نکته ی مهم بعدی این است که باید در نظر بگیرید که اطلاعات داشتن در همین حد کافی نیست و باید از قیمت های منطقه که قیمت ها معمولا به روز هستند با خبر باشید.

ضمنا باید در نظر بگیرید در سال های اخیر که قیمت ملک ها و زمین ها بالا رفته است در کل کشور کلاه برداری در بازار ملکی کشور بالا رفته است و از این رو است که مشاورین املاک اینجا می توانند به شما کمک کنند زیرا برای دریافت جواز املاک مدارک هویتی و اطلاعات زیادی را از مشاورین اتحادیه ها دریافت می کنند تا به آن ها دسترسی های لازم برای داشتن یک بنگاه معاملات ملکی را بدهند.

نکته ی دیگری که مهم است این است که مشاورین املاک یک توکن دارند که با کمک آن در سامانه ی املاک که مربوط به اتحادیه املاک است معاملات را ثبت می کنند و خروجی آن برگه ای با نام برگه ی کد رهگیری می باشد که اگر شما به صورت مستقیم با افراد معامله کنید چنین برگه ای در دست ندارید و ممکن است در هر یک از مراحل معامله به مشکل بخورید و ضررهای زیادی متوجه طرف ضعیف تر معامله ایجاد شود.

به جز موارد بالا باید دقت کنید معمولا در معامله های ملکی مبالغ مربوط به معامله به صورت چند بخشی از طرف خریدار به فروشنده پرداخت می شود و اگر هر یک از طرفین در میانه ی معامله مشکلی ایجاد کنند ممکن است این حساب ها از بین برود حتی اگر رسید پرداخت پول داشته باشید ولی چیزی به اسم قرارداد و مبایعه نامه نداشته باشید اثبات اینکه پول بابت چه چیزی پرداخت شده است کمی دشوار و پیچیده است و کلا معامله ی شسته و رفته ای نداشته اید.

در مورد موضوع بعدی هم این نکته را در نظر بگیرید که افرادی هستند که نوع کلاهبرداری دیگری را با نام فروش مال غیر وجود دارد؛ این کلاهبرداری به این شکل است که یک فرد خود را جای مالک جا میزند و با شما وارد معامله می شود و اگر این معامله در بستر یک مشاور املاک معتبر اتفاق نیفتد در دام این معامله خواهید افتاد و مال خود را از دست می دهید.

نوع دیگری از مشکلاتی که در صورت نداشتن مشاور املاک با آن مواجه می شوید این است که وقتی مبالع بالایی را در بانک خود جابجا می کنید احتمالا باید اثبات کنید که این مبلغ به چه دلیل جابجا شده است و اگر یک مبایعه نامه یا برگه کد رهگیری نداشته باشید احتمالا اثبات این مورد کمی دشوار و سخت باشد.

مورد بعدی کلاه برداری که اتفاق می افتد این است که فروشنده یا مالک فعلی قبل از ثبت اسناد یک زمین را به چند نفر به صورت همزمان می فروشد و اگر شما یک قرارداد محکم با آن فرد نداشته باشید احتمالا در این بخش هم مشکلاتی زیادی داشته باشید.

در کل نکات حقوقی بسیار مهم هستند زیرا این موارد باعث می شوند که زندگی بهتری داشته باشید و از استرس ها و فشار دادگاه و … دوری کنید؛ موارد حقوقی و دادگاهی بسیار پروسه های سنگینی هستند که هم هزینه و هم اعصاب و عمر شما را وارد فشار می کنند.

بعد از مطالعه ی این نوشته پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید و فروش هرگونه ملک و زمینی که قصد آن را دارید حتما با کارشناسان املاک دماوند در تماس باشید.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن خدمات سایت برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی وبلاگ کارشناسان املاک دماوند آن ها را رعایت کنیم.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ی ۰۹۱۲۱۷۶۰۵۵۴ در تماس باشید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *